NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

måndag 7 oktober 2013

Långshyttan 20131007

Jag ser mitt enorma hårsvall i en liten spegel och kan inte fatta att denna man fyller 53 år den 8 oktober.
Har en bild från dagiset på södermalm där man ser mig och de andra småpojkarna och några småflickor varav en flicka är mörkhyad en pojke ser rakt in i kameran.

Dagiset låg på Assorsgatan och de är i mitten av 1960 talet.
De tre dagis fröknarna kan knappast leva idag om de inte är över 90 år.

En pojke petar sig i näsan han hette Patrik en annan
 pojke hette Gunnar vart tog de alla vägen?

Gick ut i den hårda blåsten hyfsat varmt gick gatan ner till soprummet sen samma väg tillbaka.
Gula löv flög av träden delar av grenar for iväg där uppe syntes kråkor stanna upp i den kraftiga motvinden.
Hade varit uppe till kl 2400 sen upp tidigt för att tömma nattens potta.
Ner i sängen och somnade om igen upp vid nio tiden.

Ja ungefär som ovan fast kanske lite i fel ordning.
Blev +17C idag eftersom jag var svettig med smutsigt hår så måste detta skötas varannan dag.

Det tar sin tid magen börjar bli hungrig jag grubblar där i duschen.

Live körning på Stockholms närradio ska input vara winamp soundcard=datorn ska endast inkopplas då jag ska tala i mikrofonen ta emot telefon samtal samt skype samtal.
Det låter sämre med musik i läget soundcard.
Men anledningen till att läget soundcard användes i lördags är att kolla hur det låter vid stereo mix extremt lågt ställt.

Att torka den blöta kroppen a 110kg samt få det extrema heavy metal håret takes some time man.

Två hårda mackor med tubost findus färdig mat värmdes i micron men sen får man vänta lite det är så hett.

www.natsol.se har funnits som domän sedan 2005 men är nu avslutad.250kr för ett år är dyrt det finns lägre priser än se direct

En spegel adresse finns sedan några år på http://natsol.tk den duger utmärkt och är gratis.

Mitt webbhotell Hemsida.net erbjuder domän för 100kr/år även .tk det finns .tk som kostar också.
Jo jag kollade postlådan annonsbladet.com samt batterier från Nordea i Stockholm.

Men jag kunde inte få kortläsaren att fungera ändå den var helt död.

Ringde efter kl 1800 fick svaret är att den ena runda batteriet ska sitta tvärtom.jag hade vänt dom bägge två men det var bara det ena och ja nu fungerar kortläsaren igen.

De gamla batterierna var helt slut.
Drömde så tokigt i natt gamla arbetskamrater från järnvägen dök upp i drömmen.

Streamar från B datorn lägger in spår/mp3 manuellt fn.
Är trött mörkt ute såg insekter runt gårdslampan så de är ännu igång.


Jag är noga med att koppla bort högtalarna här spelas mycket som endast ska höras i hörlurar med sladd eller trådlösa.
Finns några höga träd en bit bort som bara har gröna blad de håller sin färg längst av alla träd vet ej vad de heter.

Ljusdal stals en tidnings bunt men tjuven blev filmad det var....
en räv enligt dt.se

Tyckte det skulle regna på min 53 års dag på tisdag om det stämmer.Ligger vattenpölar kvar vet ej om det regnade under natten.

Vill ni gratulera mig skicka gärna en hälsning eller ett E vykort till:

radio88@bredband.net



Den som vill hjälpa till med bidrag t ex 100skr insätter dessa på:

PG 634252-1 Gunnar Andersson

Går även att skicka länk tips eller anmälan om att medverka i radion.

ANNONS1.TK

http://annons1.tk

Ännu finns de det som inte är slutsålt!

Hurra till mig själv tre gånger!!!














































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!